Ofte stilte spørsmål

Her kan du få svar på det du lurer på

Kategori

Digital resept

Legevisitt vil jevnlig følge deg opp, og sørge for at du alltid er godt ivaretatt. Skulle du oppleve bivirkninger, kan du ta kontakt med våre leger via video, eller via vår digitale konsultasjon. Da vil våre leger komme med en anbefaling til hva vi skal gjøre videre! I noen tilfeller vil man bytte prevensjonstype, i andre tilfeller trenger man bare en beroligelse på at bivirkningene sannsynligvis vil gå over.

Resepten sendes digitalt til alle apotek i Norge, så du kan gå til nærmeste apotek og hente din prevensjon!

Fordi vi fokuserer så sterkt på prevensjon, kan du være trygg på at våre leger er svært gode på prevensjon. Alle våre leger går gjennom regelmessig opplæring og oppdatering på det siste nye innen prevensjon.

Våre leger gjør en individuell vurdering av informasjonen du sender inn. Skulle det være noe som tilsier at du ikke kan få resept, vil du få beskjed om dette før du sender inn informasjonen din – og du slipper da å betale!

Ja, du kan oppsøke vår fysiske klinikk i Nydalen i Oslo – som er åpen alle dager i året!

Ja, hos oss kan du fornye din prevensjonsresept. Dette gjør du enkelt ved å trykke på «Digital konsultasjon» på nettsiden. Der sender du inn nødvendig informasjon, og våre leger sender resept direkte til apoteket!

Nei, prisen inkluderer konsultasjonen og resepten, men ikke selve prevensjonsmiddelet. Prevensjonsmiddelet betaler du for på apoteket.

Ja, dette er både lovlig og trygt. For å kunne sende en resept, er legen avhengig av å vite en del ting om deg. Denne informasjonen kan du fortelle legen ved et fysisk møte, et videomøte, eller via vår digitale konsultasjon. Når det tilbys av Legevisitt, kan du være helt sikker på at det både er trygt og lovlig!