Ofte stilte spørsmål

Her kan du få svar på det du lurer på

Kategori

Digital resept

Legevisitt vil følge deg opp, og sørge for at du alltid er godt ivaretatt. Skulle du oppleve bivirkninger, kan du ta kontakt med våre leger via video, eller via vår digitale konsultasjon. Da vil våre leger komme med en anbefaling til hva vi skal gjøre videre! I noen tilfeller vil man bytte medisin, i andre tilfeller trenger man bare en beroligelse på at bivirkningene sannsynligvis vil gå over. Opplever du alvorlige bivirkninger må du kontakte nærmeste legevakt, eller ringe 113.

Våre leger gjør en individuell vurdering av informasjonen du sender inn. Skulle det være noe som tilsier at du ikke kan få resept, vil du få beskjed om dette før du sender inn informasjonen din – og du slipper da å betale!

Ja, du kan oppsøke vår fysiske klinikk i Nydalen i Oslo – som er åpen alle dager i året!

Våre leger går gjennom informasjonen du har sendt inn, og kommer med en anbefaling til deg samt en resept. Dette får du innen klokken 15:00 neste virkedag. Det betyr at hvis du gjennomfører din digitale konsultasjon på en tirsdag, ligger alt klart til deg innen onsdag klokken 12:00. Har du en konsultasjon på en lørdag eller søndag ligger alt klart innen mandag klokken 15:00.

Ja, hos oss kan du fornye din prevensjonsresept. Dette gjør du enkelt ved å trykke på «Digital konsultasjon» på nettsiden. Der sender du inn nødvendig informasjon, og våre leger sender resept direkte til apoteket!

Ja, dette er både lovlig og trygt. For å kunne sende en resept, er legen avhengig av å vite en del ting om deg. Denne informasjonen kan du fortelle legen ved et fysisk møte, et videomøte, eller via vår digitale konsultasjon. Når det tilbys av Legevisitt, kan du være helt sikker på at det både er trygt og lovlig!